Το Σαλονικιώτικο μπάσκετ. Ένας όρος, που λείπει πολύ από τη σύγχρονη μπασκετική καθημερινότητα. Παλιά, ο αυτοκράτορας Άρης μονοπωλούσε το ενδιαφέρον γύρω από το σπορ στην Ελλάδα, μέχρι να… κάνει κουμάντο η Αθήνα. Οι μάχες με τον ΠΑΟΚ πάντα συγκέντρωναν τεράστιο ενδιαφέρον και δικαίως η Θεσσαλονίκη χαρακτηριζόυαν ως «μπασκετομάνα».
Παρόλα αυτά, αυτό πάει να… γυρίσει ξανά τώρα. Οι επενδύσεις που έχουν γίνει σε Άρη και ΠΑΟΚ κρούουν καμπανάκια και στο υπόλοιπο ελληνικό μπάσκετ. Άλλωστε, έχει ενισχυθεί και κάθε χρόνο ενισχύεται ακόμα περισσότερο η ιδέα πως το ελληνικό πρωτάθλημα, η Stoiximan GBL, είναι μία λίγκα που όλοι παλεύουν και στο τέλος, το παίρνει είτε ο Παναθηναϊκός είτε ο Ολυμπιακός.
Πράγματι, αυτό συμβαίνει, αν αναλογιστούμε ότι τελευταία φορά που το πήρε κάποιος πέραν των δύο προαναφερθέντων ήταν το αρκετά μακρινό 2002 και ακόμα και τότε, ήταν μία αθηναϊκή ομάδα, η ΑΕΚ. Το 1992 το πήρε ο ΠΑΟΚ, ενώ τα προηγούμενα 7 χρόνια ο Άρης. Τότε ήταν που έκανε cool down για τα καλά και τέθηκε σε αναστολή -μέχρι σήμερα- η θεσσαλονικιώτικη κυριαρχία στο ελληνικό μπάσκετμπωλ.
Όμως σήμερα, τα πράγματα μοιάζουν να παίρνουν μία διαφορετική τροπή. Άρης και ΠΑΟΚ φαίνεται να αλλάζουν ρότα. Με τεράστιες επενδύσεις, κλείνοντας παίκτες όπως ο Νικ Καλάθης και ο ΡαϊΚουάν Γκρέι (ΠΑΟΚ), ερχόμενοι σε συμφωνία με προπονητές όπως ο Βασίλης Σπανούλης και ο Αντρέα Τρινκιέρι, καταλαβαίνουμε -δίχως καν να πουν κάτι- τις προθέσεις τους. Κι αυτές, είναι η επιστροφή στο προσκήνιο.
Προσοχή, όχι κορυφή. Προσκήνιο. Γιατί, για την κορυφή, σίγουρα χρειάζεται λίγη υπομονή ακόμα. Ιδίως όταν και οι αθηναϊκές ομάδες και δη Παναθηναϊκός και Ολυμπιακός, προβαίνουν σε επενδύσεις με στόχο την κατάκτηση της Ευρωλίγκας. Όμως, από τη στιγμή που θα δούμε του χρόνου ΠΑΟΚ και Άρη στην ίδια ευρωπαϊκή διοργάνωση, καταλαβαίνεις πως κάτι πολύ καλό πάει να γίνει. Αναμφισβήτητα, αυτό θα είναι ένα statement για το ελληνικό μπάσκετ, το οποίο ούτως ή άλλως πρωταγωνιστεί τα τελευταία χρόνια.
Ολυμπιακός και Παναθηναϊκός με κατακτήσεις και Final Four EuroLeague, ΑΕΚ σε ημιτελικό και τελικό BCL, ΠΑΟΚ back to back τελικό στο FIBA Europe Cup. Και φυσικά και οι υπόλοιπες ομάδες που παλεύουν στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Το ελληνικό μπάσκετ έχει μπει σε έναν πολύ σωστό δρόμο και είναι στο χέρι του να διαγράψει μία πορεία αντάξια της ιστορίας του. Με οδηγό την μπασκετομάνα Θεσσαλονίκη, λοιπόν!